søndag 13. mars 2011

Jeg - en blogger!

Etter å ha blitt inspirert av ymse blogger vil jeg også prøve meg!

Siste ferdigstilte prosjekt er en genser til samboeren. Har i det siste vært mye innom Pickles sine nettsider for mye god inspirasjon, og da ble det en Dean-genser til kjæresten. Denne genseren tok utrolig nok kun en uke å strikke (dette skyldes nok en god kombinasjon av en datter som legger seg tidligere om kvelden, tykt garn og tykke pinner). Genseren er noe stor i størrelsen (jeg har fulgt strikkefastheten til punkt og prikke) og jeg synes halsen ble noe høy, men kjæresten virker glad han:)



Ble også nylig ferdig med en jakke til minien. Jakka har ligget lenge ferdig, men ikke montert. Tok derfor mot til meg, monterte på ermene, strikket kant og satt i knapper&bånd. Må si at jeg ble riktig så fornøyd med jakka (bare så dumt at den snart er for liten...).


Av liggende prosjekter har jeg et par tøfler til kjæresten, et heklet teppe til datteren til en venninne (etter 60 ruter i samme mønster måtte jeg ha en pause) og nå holder jeg på med restegarnstepper til nyfødtintensivavdelinger. På mammaforumet "mitt" (Tettinntil) kom det en tråd om dette, i utgangspunktet inspirert av Amandaprosjektet. I etterkant har flere driftige damer tatt kontakt med ulike nyfødtavdelinger og det strikkes nå til Rikshospitalet, Haukeland og St. Olav. Jeg har et lite ønske om å kanskje gi mine til nyfødtintensiven på Drammen Sykehus, men har enda ikke tatt kontakt med dem. Om det skulle vise seg at dette ikke er interessant for dem, så er Rikshospitalet mitt mål:) Teppene blir barnet sitt til odel og eie, og det er hyggelig for de foresatte å ha noe annet enn kun "sykehusstandarden" - og dessuten varmer ull de små kroppene godt! Mitt første teppe i gammelrosa og offwhite strikkes av Dale Babyull på pinner i tykkelse 5. En heklet kant skal komme til slik at det blir litt pynt over det hele!


Ser at bilder og sånt er noe amatørmessig lagt ut - men dette blir nok bedre etterhvert!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar