søndag 8. april 2012

Snuppete sett til sommerjente!

Som annonsert så har jeg strikket et sett til en venninnes ventede jente. Settet hentet jeg fra Dalegarn sitt hefte nr 197, og settet er oppskrift nr 19710. Settet er strikket i Sandnes Mini duett, et blandingsgarn i 55% bomull og 45 % merinoull. Kjolen er strikka i str 3 mnd, sokkene i str 3-6 mnd og lua i str 1 måned. Litt forskjellige størrelser, men min erfaring er at strikka babyluer kan være noget romslige, og sokkene i snausete laget - derfor modifiseringen. Håper det passer, hvis ikke skal jeg slenge sammen nye når frøkna kommer! Endelig kunne jeg nerde meg gjennom masse herlig strukturstrikk (mønster laget i ulike strikketeknikker, ikke farger) - herlig!






3 kommentarer:

  1. jeg er imponert over strukturstrikk!!!

    SvarSlett
  2. For ett søtt sett, den kjolen var supersøt

    SvarSlett
  3. Flinka:D klem Anne

    SvarSlett